شناسهٔ خبر: 155905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

ساخت مسکن برای معلولین و اقشار ضعیف در اولویت قرار دارد

ساخت مسکن برای معلولین و اقشار ضعیف در اولویت قرار دارد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اولویت ساخت مسکن برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و اقشار ضعیف در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه مشترک با مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ساخت مسکن خوب و متناسب برای مددجویان و جامعه هدف کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان اردبیل در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موضوع کمک به تأمین مسکن معیشت محور افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که به امضای وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم رسیده و تأکیدات استاندار اردبیل در جلسات شورای مسکن استان ثبت‌نام، شناسایی افراد حائز شرایط و روند ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب نهضت ملی مسکن در استان اردبیل آغاز شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، اختصاص حداقل ۱۰ درصد از پروژه‌های در دست احداث طرح نهضت ملی مسکن به اقشار خاص و افراد واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی پیش بینی شده‌است.

حیدری گفت: زمان و مدت اجرای این تفاهم‌نامه از زمان امضا به‌مدت ۲ سال بوده و در صورت تشخیص و توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

دبیر شورای مسکن استان ادامه‌داد: از جامعه هدف سازمان بهزیستی، تعداد ۳۶۵۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌بودند که از این تعداد ۲۴۳۷ متقاضی واجد شرایط شناسایی شده و مقرر شد تا این تاریخ به تعداد ۱۲۳۵ نفر تخصیص پروژه داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه تأکید کرد: ساخت مسکن خوب و متناسب برای اقشار ضعیف جامعه و همچنین افراد تحت پوشش کمیته‌امداد و جامعه هدف سازمان بهزیستی استان اردبیل را که به‌نوعی ولی نعمتان ما و جامعه اسلامی هستند را وظیفه قانونی و شرعی می‌دانیم.

گفتنی است در این دیدار که با حضور معاونین حقوقی و مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در راه و شهرسازی برگزار شد، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از اهتمام مدیرکل راه و شهرسازی استان نسبت به احداث مسکن برای مددجویان و معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی قدردانی کرد.