شناسهٔ خبر: 155919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکلات مسکن درحوزه شهرستان دشتستان

نهضت ملی بوشهر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از برگزاری جلسه بررسی ورفع مشکلات مسکن حوزه دشتستان (شهر برازجان) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه که با حضور فرماندار دشتستان و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های همه روزه مجموعه راه و شهرسازی بر رفع مشکلات حوزه مسکن اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن بوده و در این خصوص زمین‌هایی نیز شناسایی و جهت الحاق به محدوده معرفی شده‌است و در حال بررسی و تعیین تکلیف نهایی است.

هوایی افزود: نگاه ویژه مجموعه فرمانداری و در رأس آن فرماندار دشتستان در بخش مسکن قابل تحسین بوده و تلاش این مجموعه باعث حل مشکلات مسکن این حوزه شده است که لازم است همه تلاشگران به‌ویژه از مجموعه همکاران خودم در اداره راه وشهرسازی شهرستان و استان که با برگزاری جلسات مکرر باعث رفع موانع و مشکلات موجود تقدیر کنم.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی شاهد تحولی بزرگ در بخش مسکن خواهیم بود.

هوایی گفت: علی رغم مشکلات موجود در خصوص تأمین زمین شهرستان و با توجه به تأکیدات ویژه دولت بر تأمین مسکن افراد فاقد مسکن در تلاش هستیم بتوانیم هر چه سریع‌تر زمین مورد نیاز در دیگر شهرها را تأمین کنیم.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان گفت: با توجه به تعداد ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت می‌بایست گام‌های موثرتری در خصوص شناسایی و تأمین زمین‌های مناسب برداشته شود.

بنافی در خصوص تأمین زمین اظهار کرد: همه زمین‌های مورد نیاز در سطح شهرستان با همکاری راه و شهرسازی شهرستان شناسایی و قطعه بندی شده و جهت بررسی و تصمیم نهایی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شدده‌است.

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط می‌بایست در پاسخ استعلامات اراضی تسریع نموده و با نگاه مثبت تصمیم گیری نمایند اگر در جایی موانعی وجود دارد جهت رفع آن با راه حل مناسب و به‌صورت قانونی اقدام نمایند.

فرماندار دشتستان بیان داشت: شهرستان دشتستان اولین شهرستانی است که در دولت سیزدهم ۲۴۲ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل نموده و پس از آن نیز پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه به‌زودی پروژه دیگری نیز تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد. خاطر نشان کرد: این شهرستان از ۹ شهر تشکیل گردیده و در همه شهرها ثبت نامی نهضت ملی مسکن صورت گرفته و در تلاشیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمین‌های مورد نیاز را شناسایی کنیم و تحویل متقاضیان در سطح شهرستان دهیم.

بنافی با حمایت از قشر ویژه دستگاه‌های حمایتی اشاره و بیان کرد: مجموعه راه و شهرسازی حسب دستور استاندار باید نسبت شناسایی اراضی مناسب و تخصیص قطعات به اقشار ویژه مددجویان دستگاه‌های حمایتی تحت پوشش این طرح اقدام تا این قشر نیز بتوانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکراز زحمات مجموعه راه و شهرسازی استان و شهرستان گفت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم با همکاری راه وشهرسازی و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شاهد تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌های جدیدتر این طرح بزرگ ملی باشیم.