شناسهٔ خبر: 15592 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای تعریف بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران‌شهری/ سیاستی نوین برای ارتقای کیفیت شهرها

سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تعریف موضوع بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران‌شهری تاکید کرد و این مفهوم را سیاستی نوین برای ارتقای کیفیت شهرها دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که در هشتمین جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) شرکت کرده بود اظهار داشت: بنا داریم موضوع بازآفرینی شهری را در چارچوب اندیشه ایران‌شهری تعریف کنیم. دولت در تلاش است این مفهوم را در قالب یک سیاست نوین برای ارتقای کیفیت شهرها در دستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که نشست‌های تخصصی که این جشنواره داشته توانسته فرصت لازم را برای هم‌اندیشی دانشگاهیان و پژوهشگران فراهم سازد گفت: به نظر من این همایش‌ چند بخش قابل‌توجه دارد، یکی اینکه فضای لازم برای هم‌اندیشی بین گروه‌های مختلفی که درباره یک موضوعی می‌خواهند کار کنند و هم‌چنین برای اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان ایجاد می‌کند تا در آن به تبادل نظر بپردازند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: نکته دوم این است که این جشنواره شرایطی را برای اطلاع‌رسانی و انتقال دانش ایجاد می‌کند که در سراسر دنیا مطرح است و این وجه از انتقال دانش و اطلاع‌رسانی می‌تواند مفید باشد.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: تقدیر و معرفی آثار برتر این جشنواره می‌تواند کمک کند تا انگیزه بیشتری برای محققان و پژوهشگران ایجاد کند و هم اینکه امیدی برای آن‌ها ایجاد ‌شود که به طرح‌ها و پژوهش‌های آن‌ها توجه می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد./

نظر شما