شناسهٔ خبر: 155934 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر تکمیل شد

آسفالت محور پمپ بنزین به سه راهی هلیلان معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی از تکمیل آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر خبر داد و گفت: شاخص آسفالت راه‌های روستایی در این استان به ۹۸ درصد رسید که از متوسط کشوری ۱۵ درصد بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان در سفر به استان بوشهر، عملکرد این استان را در زمینه آسفالت راه روستایی موفق ارزیابی کرد و گفت: استان بوشهر از استان‌های پیشگام کشور در زمینه آسفالت راه‌های روستایی است.

مقبلی در بازدید از پروژه آسفالت محور باغان- سرچشمه ادامه‌داد: با تکمیل آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر، شاخص آسفالت راه‌های روستایی در است استان به ۹۸ درصد رسید که از متوسط کشوری ۱۵ درصد بالاتر است.

مقبلی ادامه‌داد: پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور باغان- سرچشمه به طول ۱۴ کیلومتر با روند مناسبی در دست اجراست که بهره‌برداری از آن در تسهیل تردد، افزایش ضریب اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار روستانشینان حاشیه مسیر به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری استان بوشهر نقش به سزایی دارد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با بیان این که پروژه‌های متعددی در حوزه راه روستایی در بوشهر فعال است، یادآور شد: تلاش داریم با تأمین به‌موقع منابع و کاهش مطالبات پیمانکاران، فعالیت رو به جلوی راهسازی خصوصاً در روستاهای استان شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز گفت: در حال حاضر ۳۸ پروژه راه‌روستایی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی در بوشهر فعال است.

عبدالکریم اخترشناس از تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های راه روستایی باغان- سرچشمه، هاله- عسلویه، محمد عامری به دلوار و دلوار به علی‌آباد تنگستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.