شناسهٔ خبر: 155948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث راه روستایی زیودار پلدختر به سمت کوهدشت

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: عملیات احداث راه روستایی زیودار _چهارقعله بین دو شهرستان پلدختر و کوهدشت به طول ۱۲ کیلومتر، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث راه روستایی زیودار پلدختر به‌سمت کوهدشت اظهار کرد: عملیات احداث راه روستایی زیودار_چهارقعله بین دو شهرستان پلدختر و کوهدشت به طول ۱۲ کیلومتر که در گذشته یک راه خاکی داشته است، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات احداث این مسیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات زیرسازی و شن ریزی این مسیر به‌طور کامل انجام شده‌است و در صورت تأمین اعتبار عملیات احداث ابنیه و آسفالت آن انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به اهمیت احداث این مسیر اشاره کرد و گفت: این مسیر که بین دو شهرستان پلدختر و کوهدشت واقع شده‌است، یک مسیر پدافندی جهت استفاده در مواقع ضروری و بحرانی است.

شیروانی اضافه‌کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵ کیلومتر این مسیر از بین باغات انجیر شهرستان پلدختر عبور می‌کنند،در صورت تکمیل این مسیر می‌تواند نقش اساسی در رونق کشاورزی این منطقه داشته‌باشد. همچنین از نظر اجتماعی با توجه به مراودات ایلی و خانوادگی فاصله بین دهستان آفرینه و بخش مرکزی کوهدشت حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده‌است.