شناسهٔ خبر: 155950 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در مجتمع بندری نگین بوشهر

امضا تفاهمنامه بندر نگین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با ورود چهارمین سرمایه گذار و امضا تفاهم‌نامه سرمایه گذاری به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال، مجتمع بندری نگین تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی در مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: با توجه به سیاست گذاری اداره کل برای توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین و آماده سازی زیرساخت‌های مرتبط با حضور بخش خصوصی در این مجتمع، با حضور مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا تفاهمنامه تاسیسات بارگیری مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین به ارزش یکهزار میلیارد ریال به امضا رسید.

وی بیان کرد: امید است با اجرای این تفاهمنامه شاهد افزایش عملکرد و رونق بیش از پیش بندر بوشهر باشیم.

شکیبی نسب ادامه داد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از نخستین شرکت هایی است که با احداث اسکله ۳۰۰ متری در مجتمع بندری نگین ورود داشته و پیشران در ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این مجتمع محسوب می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان نیز گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده برای ترانزیت موادنفتی، کار ترانزیت محموله های نفتی ظرف یک ماه آینده به عنوان کاری بزرگ و ارزشمند در مجتمع بندری نگین آغاز می‌شود.

رضا ایلاتی افزود: با تحقق این مهم و شروع عملیات بارگیری، حجم زیادی بار به فعالیت ترانزیت در بندر بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بندری سیما نیز گفت: این شرکت به عنوان نخستین شرکتی است که فعالیت خود را در مجتمع بندری نگین در سال ۹۵ آغاز کرد و در سال ۹۷ اسکله ۳۰۰ متری خود را به بهره‌برداری رسانده است.

سعید جعفری افزود: همچنان وظیفه خود می دانیم تا در بحث سرمایه گذاری در بندر بوشهر انجام وظیفه کرده و با اجرا تفاهمنامه امضا شده اسکله ۳۰۰ متری شرکت سینا برای ترانزیت مشتقات نفتی بکارگیری شود.

گفتنی است در نمایشگاه هفته حمل و نقل امسال نیز با امضا دو تفاهم نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین فراهم شد.

در سومین تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از فعالیت شناورها در سه بندر بوشهر، خارک و عسلویه به امضا رسید.