شناسهٔ خبر: 155959 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ناوگان راه آهن خبر داد؛

رشد ۱۸ درصدی آماده به کاری لکوموتیوها در فصل پاییز

لکوموتیو معاون ناوگان راه آهن گفت: متوسط آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی در تابستان امسال ۱۰۴ لکوموتیو در روز بوده که این عدد در پاییز امسال با رشد ۱۸ درصدی به ۱۲۳ لکوموتیو در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد هادی ضیایی مهر با بیان اینکه لکوموتیو یکی از گلوگاه‌های اصلی شبکه ریلی بوده و هزینه نگهداری آن سنگین است، افزود: با تاکید مدیرعامل راه آهن، منابع حاصل از وصول مطالبات راه آهن بایستی با اولویت در اختیار شرکت‌های مالک لکوموتیو قرار گیرد تا هم میزان مطالبات آنها کاهش یابد و هم بتوانیم اثربخشی بهتری از لکوموتیوها داشته باشیم تا بخشی از گلوگاه شبکه ریلی رفع شود.

وی ادامه داد: متوسط آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی در تابستان امسال ۱۰۴ لکوموتیو در روز بوده که با پرداخت‌های خوبی که به شرکت‌های مالک لکوموتیو داشتیم، این عدد در پاییز امسال با رشد ۱۸ درصدی به ۱۲۳ لکوموتیو در روز رسیده است.

عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به اینکه اثرات بهبود وضعیت مالی ناشی از وصول مطالبات شرکت راه آهن، نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت فنی لکوموتیوها نیزموثر بوده خاطرنشان کرد: متوسط درصد قابلیت اطمینان لکوموتیوهای بخش خصوصی در فصل تابستان امسال ۷۲ درصد بوده که در پاییز و با تزریق منابع مالی بیشتر به ۸۰ درصد رسیده است و رشد ۸ درصدی وضعیت کیفی لکوموتیوها را شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، ابراز امیدواری کرد: با استمرار تامین منابع مالی که ناشی از وصول مطالبات است، ظرف ماه‌های آینده وضعیت بهتری را رقم بزنیم و افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، منجر به بهبود حمل بار ریلی شود.