شناسهٔ خبر: 155962 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در کارگاه آموزشی مسئولین کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های کشور مطرح شد؛

تجهیز فرودگاه‌ها به اتوماسیون ATM اساسی‌ترین نیاز صنعت هوانوردی کشور است

مرکز کنترل ترافیک هوایی در کارگاه آموزشی مسئولین کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های کشور بر ضرورت نصب و راه‌اندازی و ارائه راهکارهای جدید برای تجهیز مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و فرودگاه‌ها به اتوماسیون ATM  به عنوان اساسی‌ترین نیاز صنعت هوانوردی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خوزستان؛ محمد الهی نیا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در کارگاه آموزشی مسئولین کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های کشور که به میزبانی فرودگاه اهواز برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود ۹۵۰ کنترلر ترافیک هوایی در حالی مشغول ارائه سرویس‌های هوانوردی در کشور هستند که این صنعت به سرعت در حال تحول است و ما نیز بخشی از این صنعت هستیم.

وی افزود: اساساً بهترین کنترلرهای ترافیک هوایی افرادی هستند که بتوانند دستورالعمل‌ها را مبتنی بر شرایط حاکم بر محیط کاری خود تطبیق داده و اجرا کنند.

احمد نیکنام مدیرکل کنترل ترافیک هوایی کشور نیز در این کارگاه آموزشی، به مشکلات و کمبود منابع انسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک هوایی کشور و پیش‌بینی افزایش ترافیک هوایی، این نیاز رو به افزایش و حیاتی تلقی می‌شود.

وی به نهایی سازی قرارداد نرم‌افزار طراحی دستورالعمل‌های پروازی، نرم‌افزار جامع اطلاعات هوانوردی، قوانین جدید آموزش و طرح پرواز الکترونیک اشاره کرد و بر ضرورت نصب و راه‌اندازی و ارائه راهکارهای جدید برای تجهیز مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و فرودگاه‌ها به اتوماسیون ATM به عنوان اساسی‌ترین نیاز صنعت هوانوردی کشور تأکید کرد.

حبیب داوودی‌دانا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها نیز که در این مراسم حضور داشت با درخواست از مدیران ستادی و مسئولین کنترلر مراقبت پرواز گفت: گزارش به‌موقع رویدادها از جمله گزارش‌هایی که در بازدیدهای روزانه از باند و نیز گزارش‌هایی که توسط خلبان‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت ایمنی ایفا کند.

گفتنی است؛ محمدحسین آجیلیان مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها نیز در این مراسم حضور داشت.