شناسهٔ خبر: 155975 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اعلام شد؛

برنامه نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال آینده

کمیسیون ایمنی راه ها در نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با تأکید وزیر راه و شهرسازی برای تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفاتی رانندگی، برنامه نصب و ارتقای ۲۰۰۰ سامانه هوشمند حمل ونقل تا پایان سال آینده اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که صبح امروز در ساختمان دادمان برگزار شد، بر اهتمام بیشتر استان‌ها برای اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تأکید کرد و گفت: رفع نقاط پرحادثه‌ باید به‌صورت هدفمند انجام شود و میزان کاهش تصادفات قبل و پس از اصلاح مقایسه شود تا اثربخشی آن را بتوان اندازه گیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند تصادفات در ماه آذر کاهشی بوده است، افزود: در دو ماه طلایی بهمن و اسفند، با توجه به مناسبات و اعیاد پش رو، سفرهای متعددی نیز در این ایام انجام خواهد شد بنابراین باید نسبت به کاهش نرخ رشد تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه داشت.

بذرپاش در ادامه گفت: فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها ظرف دو هفته آتی انجام شود تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شویم.

آمادگی دستگاه‌های امدادی از دیگر موارد مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی برای اقدامات پیشگیرانه از تصادفات بود و گفت: باید جلسات ثابت تا پایان سال داشته با حضور جدی این دستگاه‌ها برگزار شود.

تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفات رانندگی

بذرپاش با تأکید بر تقویت بانک اطلاعاتی در خصوص جزئیات تصادفات گفت: باید برای این منظور کمیته ویژه متشکل از سازمان راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

وی افزود: تا پایان سال هر هفته جلسه ایمنی راه‌ها توسط استان‌ها و با حضور معاون عمرانی استانداران برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری و دستگاه‌های مرتبط برای اصلاح ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز، بر انجام اقدامات جدی‌تر برای رفع این نقاط تأکید کرد.

بذرپاش همچنین اقدامات صدا و سیما در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را با توجه به نقش پررنگ عوامل انسانی در تصادفات، قابل تجلیل دانست.

نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۳

نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدکمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و معاونان، مشاوران و نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور فراجا، سازمان ملی استاندارد، هلال‌احمر، مدیران ادارات کل راهداری استان‌ها و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های عضو این کمیسیون به‌منظور بررسی آمار تصادفات جاده‌ای در ۹ ماه امسال و مقایسه آن با سال گذشته به تفکیک استان‌ها، علل و عوامل مؤثر در این تصادفات و اقدامات انجام شده و در حال انجام برگزار شد.

در این نشست همچنین برنامه‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با تصادفات و نقش و وظایف هر سازمان ارائه شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص طرح زمستانی و آمادگی دستگاه‌های امدادی ارائه و طی آن اعلام شد که برنامه نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال آینده اجرا می‌شود.