شناسهٔ خبر: 155990 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملیات امداد رسانی به یک کشتی خارجی انجام شد

نجات جان ۲‌۱ هندی و یک پاکستانی توسط شناور ناجی

عملیات نجات در هرمزگان معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از موفقیت آمیز بودن عملیات امداد رسانی به یک کشتی خارجی سانحه دیده در آب‌های جزیره سیری و نجات جان ۲۲ خدمه این شناور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل مکی‌زاده در تشریح جزییات حادثه برای یک شناور تانکر خارجی در آبهای سیری اظهار کرد: پنج‌شنبه شب ۲۸ دی ماه در ساعت ۲۲:۵۰ یک شناور تانکر دچار حریق شده و از ادامه مسیر باز می‌ماند.

 وی ادامه داد: این شناور با ۲۲ خدمه شامل ۲۱ خدمه هندی و یک خدمه پاکستانی از مبدا بندر خورفکان امارات به مقصد عراق در حرکت بوده که در هفت مایلی شرق جزیره سیری در قسمت موتورخانه دچار حریق شد.

وی ادامه داد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس به محض اطلاع از این حادثه دریایی، شناور ناجی ۱۱ از بوموسی و شناور هدایت ۶ به موقعیت شناور مضطر اعزام شدند.   

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین ضمن هماهنگی با امارات ندسا و نداجا برای کمک رسانی، پس از انجام عملیات امداد رسانی تمامی ۲۲ سرنشین و خدمه این شناور تانکر نجات یافتند.   

مکی‌زاده اضافه کرد: شناور یاد شده دارای ۱۲۳متر طول و بدون محموله بوده است.

بما بر این گزارش سازمان بنادرو دریانوردی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی سرنشینان این شناور در سلامت کامل هستند و خبرهای تکمیلی از این حادثه دریایی به زودی اعلام می‌شود.