شناسهٔ خبر: 156013 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رونق گردشگری در غرب هرمزگان با احداث پل ارمک

ویدیو| عملکرد احداث پل ارمک در شهرستان بندرلنگه معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی گفت: با تکمیل و احداث پل ارمک، دسترسی مناسب و سریع‌تر به ظرفیت‌های گردشگری در سواحل غرب استان هرمزگان و جزیره کیش ایجاد و شرایط ایمنی عبور و مرور مسافر و حمل کالا تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان در بازدید از پروژه‌های محورهای غرب استان هرمزگان و پل در دست احداث ارمک اظهار کرد: با احداث پل ارمک در محور بندرلنگه در محدوده روستای ارمک، ظرفیت تولید افزایش می‌یابد و مسیر دسترسی مناسب و سریع‌تر به ظرفیت‌های گردشگری در سواحل غرب استان هرمزگان و جزیره کیش ایجاد و شرایط ایمنی عبور و مرور مسافر و کالا تسهیل می‌شود.

وی افزود: پل در دست احداث ارمک با پنج دهانه ۲۰ متری به طول ۱۰۰ متر در محدوده روستای ارمک در محور ارتباطی بندرلنگه _شهرستان پارسیان و تکمیل راه‌های طرفین به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود رسیده است.

مقبلی ارزش ریالی برآورد احداث این پل و راه‌های طرفین را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احداث این پروژه از آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و پیمانکار در حال اجرای دال و راه‌های طرفین این پل هستند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان یادآور شد: با بهره‌برداری از پل ارمک، تردد بین شهرستان پارسیان و بندر چارک و جزیره کیش و روستاهای غرب شهرستان بندرلنگه به شهرستان بستک و همچنین مرکز استان با استان بوشهر به سهولت انجام‌می‌شود و باعث کاهش زمان سفر کاربران جاده‌ای خواهد شد.

وی افزود: همچنین احداث این پل به‌واسطه کوتاه شدن فاصله مرکز استان هرمزگان با شهرستان پارسیان و دسترسی سریع‌تر به بنادر مسافری چارک و آفتاب در غرب استان هرمزگان و سفر به جزیره کیش باعث افزایش ظرفیت تولید و رونق گردشگری می‌شود.

مقبلی بیان کرد: احداث این پل در محل رودخانه ارمک ارتباط دائمی همراه با ایمنی مناسب را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بررسی میدانی وضعیت ابنیه فنی و سطح رویه محورهای ساحلی شهرستان پارسیان و غرب شهرستان بندر لنگه و پروژه‌های در حال اجرا محور پر ترافیک چیروییه چارک، پل بزرگ چارک که سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسیده‌بود، محور بندرلنگه به بستک، محور روستایی کوران، تلخ اطهر در شهرستان بستک، از دیگر برنامه‌های سفر معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان بود.

گفتنی است، بازدید از محور روستایی انجیره، محور فرعی لمزان به دژگان در شهرستان بندرلنگه، واریانت در حال اجرای دژگان به لمزان، محورهای روستایی غرب شهرستان پارسیان نظیر راه کوکنار، دشتی، ستلو، فارسی، سایت صنایع انرژی نیز انجام شد.

این گزارش می‌افزاید؛ معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با هدف بررسی نقاط پر حادثه محور ساحلی بوستانو، بندر مقام و ابنیه فنی و روکش آسفالت محور ساحلی پارسیان به بوستانو بازدید کرد.