شناسهٔ خبر: 156024 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف و باران از فردا در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس

رعایت موارد ایمنی هنگام رانندگی در زمان بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از فردا گفت: سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد بارش خواهند بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه اول بهمن را توضیح داد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو پایدار است و در مناطق غربی سواحل خزر بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد که بارش‌ها به شکل برف و باران و همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته رفیعی، روز سه‌شنبه با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده بارش‌ها شدت می‌یابد و گستره آن مناطق مرکزی کشور را در برمی‌گیرد، همچنین جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم هم بارش خواهند داشت.

وی افزود: روز چهارشنبه علاوه بر این‌ مناطق، شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور هم شامل بارش‌ها خواهند شد و طی این مدت مناطق سرد و کوهستانی و ارتفاعات به ویژه گردنه‌های برف‌گیر شاهد بارش برف خواهند بود که مخاطراتی از جمله کاهش دید، مه گرفتگی و لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف را به همراه دارد.

رفیعی یادآور شد: بارش‌ برف در ارتفاعات البرز طی روز چهارشنبه قابل توجه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: امروز آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است و به ویژه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر افزایش ارتفاع موج خواهند داشت. 

رفعی ادامه داد: روز چهارشنبه و سه‌شنبه آب‌های دریای خزر هم مواج و متلاطم خواهد بود

به گفته کارشناس هواشناسی، آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات غبار محلی خواهد داشت، در ساعت‌های بعدازظهر وزش باد آغاز خواهد شد و افرایش ابر نیز رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: بیشینه دمای امروز به پایتخت ۱۵ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز امروز به ۵ درجه رسید که پیش‌بینی می‌شود فردا هم کمینه دما به ۶ درجه برسد.