شناسهٔ خبر: 156108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم:

۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه راهسازی« ملاسرا-شفت» مورد نیاز است

مهندس شفیعی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راهسازی« ملاسرا-شفت به طول« ۱۰ کیلومتر» حدفاصل سه راهی سرخه دیزج تا تقاطع کوهکن با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلید خورد، گفت: برای اتمام پروژه به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید غفور شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه سه پروژه مهم راه‌سازی در شهرستان طارم در دست اجرا است، گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی« ملاسرا- شفت» در طارم، سال ۹۱ آغاز شده و از پروژه‌های مهم استان زنجان است.  

وی به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و بیان کرد: طول پروژه ملاسرا – شفت « ۱۰۰ کیلومتر» بوده که «۴۴ کیلومتر» آن داخل پروژه بناب به منجیل است و« ۵۶ کیلومتر» باقیمانده از سه راهی سرخه دیزج آغاز می‌شود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، با بیان اینکه سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی «۱۰ کیلومتر» از آن حدفاصل سه راهی سرخه دیزج تا تقاطع کوه‌کن با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلید خورد و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح‌کرد: برای اتمام پروژه به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با تخصیص و تأمین به‌موقع اعتبارات این پروژه به اتمام برسد و ادامه پروژه بعد از تقاطع کوهکن و شهر آببر در حوزه استان گیلان منوط به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست کشور و طرح مصوب میسر خواهد بود.

شفیعی، با اشاره به اینکه پروژه «ملاسرا- شفت» برای استان‌های گیلان و زنجان یک ضرورت مهم و اساسی است، یادآور شد: با اجرایی شدن سریع این پروژه تردد بین استانی کاهش می‌یابد. 

وی، با بیان اینکه محور «ملاسرا-شفت» می‌تواند کریدور ارتباطی بین استان‌های شمالی با شمال غرب کشور باشد، گفت: این راه ارتباطی در بهبود وضعیت گردشگری و اقتصاد دو استان مؤثر خواهد بود.