شناسهٔ خبر: 156109 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان‌بنادر اعلام کرد؛

پایان مطالعات اقتصادی بندر جدید لنگه

صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای اجرای پروژه‌های بزرگ بندری و دریایی در هرمزگان گفت: علاوه بر انجام بازنگری طرح جامع بندر بزرگ مکران، مطالعات فنی و اقتصادی بندر جدید و استراتژیک لنگه نیز به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در نشست با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان با تقدیر از رویکردهای توسعه‌ای استانداری هرمزگان در حوزه حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه‌ای و زیرساختی در دست انجام است که بخش عمده‌ای از آن‌ها شامل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده‌است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: سیاست دولت سیزدهم در بحث دریا بیشتر فعالیت‌های مردم‌پایه بوده و بندر خمیر، لنگه، هرمز و نصب اسکله‌ها نمونه‌هایی از طرح‌های مردم‌محور است.   

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تمامی فعالیت‌های حوزه حمل و نقل دریایی اشتغال‌آفرین است و اثرگذاری قابل توجه اقتصادی دارد.  

طراحی بندرگاه نخل ناخدا در جزیره هرمز

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی در ادامه بیان کرد: پیرو دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به جزیره هرمز و رونق معیشت مردم این جزیره، به همین منظور بندرگاه نخل ناخدا طراحی شد که درحال‌حاضر موج‌شکن و حوضچه آن آماده شده‌است.  

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بندر هرمز نیز با هماهنگی انجام شده از سوی استاندار استان هرمزگان برای واگذاری به سازمان بنادر، به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.