شناسهٔ خبر: 156115 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

تهیه بسته اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه حمل و نقل استان زنجان

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از تهیه بسته اعتباری حمل و نقلی پیش از سفر رئیس جمهوری به استان زنجان به ارزش تقریبی ۵ همت خبر داد.

امیر محمود غفاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تهیه بسته اعتباری حمل و نقلی پیش از سفر رئیس جمهوری به استان زنجان خبر داد و گفت: بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی با محوریت معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع در ستاد وزارتخانه با حضور دستگاه‌های تابعه تنظیم شده بود، در پیش جلسه مربوط با حضور معاون اول رئیس جمهور نیز تأیید شد و در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان و دو خطه شدن راه آهن تهران به تبریز

وی با اشاره به اهم پروژه‌های مصوب بسته عملیاتی فوق‌الذکر با ارزش تقریبی ۵ همت اظهار کرد: پروژه تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن ج. ا. ا)، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی در شمال غرب کشور از جمله این پروژه‌ها بود که با احداث این قطعه راه آهن تهران به تبریز به‌صورت کامل دو خطه می‌شود.

غفاری افزود: از دیگر پروژه‌ها، تکمیل محورهای تعریض و بهسازی محور ترانزیت زنجان - میانه، راه اصلی سه راهی بناب–منجیل، باند دوم محور زنجان–بیجار، باند دوم محور زنجان-دندی زنجان -سلطانیه، ابهر-تاکستان و باند دوم محور سلطانیه-قیدار–کبودرآهنگ است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های دیگر را رفع نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی و تکمیل تقاطع غیر همسطح دانشگاه زنجان عنوان کرد.  

وی «تکمیل راه اصلی کلور – درام، تکمیل راه آببر - شفت - ملاسرا قطعات (۱ و ۲) و تبدیل محور فرعی ابهر - قیدار به راه اصلی» و «تبدیل ۷ ایستگاه هواشناسی سنتی به خودکار هواشناسی» را از دیگر پروژه‌های مصوب و مهم بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان اعلام‌ کرد.