شناسهٔ خبر: 156158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

استان اردبیل پیشرو در حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفین

استان اردبیل پیشرو در حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفین فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرو بودن استان اردبیل در برخورد با متخلفین و حفاظت از اراضی ملی و زمین های دولتی خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی استان اردبیل در برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین های دولتی و خلع ید کردن آنها و همچنین حفاظت از ارضی ملی موفق و پیشرو بوده است.

وی گفت: هرگونه دخل، تصرف و بهره برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با اقدامات مناسب حفاظتی تعداد ۷۲ مورد خلع ید و رفع تصرف فوری به مساحت ۲۷ هکتار و به ارزش یک‌هزارو ۲۱۱ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال جاری انجام شده، که در این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۹۴ درصدی را در تعداد و ۸۱ درصدی را در ارزش و قیمت شاهد هستیم.

نوظهور ادامه داد: در اجرای حکم های صادره از سوی مراجع حقوقی و قضائی با اجرای ۴۷ حکم قضائی خلع ید و به ارزش ۸۷۷ میلیارد تومان، ۸۵ هکتار زمین به مساحت اراضی ملی و دولتی افزوده شد، که با ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به ۹ ماهه سال قبل در رتبه برتر کشور قرار داریم.

وی اظهار کرد: طبق اعلام معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در مجموع با ۱۷۱ درصد افزایش عملکرد و اقدامات در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل تاکیدکرد: یگان حفاظت از اراضی ملی استان اردبیل در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم های خوبی برداشته است.

نوظهور ادامه داد: جلسات متعددی با دهیاران و شورای روستاها و ساکنین اطراف شهرها با موضوع آشنایی آنان با قانون حفاظت از اراضی برگزار و تعداد قابل توجهی بروشور و تراکت چاپ و توزیع شده است.

وی در پایان از اهتمام، پشتیبانی و حمایت مدیرکل و معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان ، فرمانده انتظامی و مسئولین دادگستری استان تشکر و قدردانی کرد.