شناسهٔ خبر: 156164 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزاد سازی اراضی دولتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان استان بوشهر

سرهنگ جعفری فرمانده یگان حفاظت بوشهر. فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر گفت: ۸۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان دشتستان شهر برازجان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سرهنگ رضا جعفری فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با سازماندهی نیروهای در اختیار خود ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضائی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام می‌کند.

جعفری ادامه‌داد: در راستای اجرای ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری و اجرای احکام رفع تصرفات از اراضی، با حضور نیروهای یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و مأموران انتظامی این میزان از اراضی یاد شده آزادسازی شد.

جعفری یادآور شد: اراضی آزادسازی شده شهر برازجان، ۶۰ هکتار در مجاورت شهرک بالای دانشگاه آزاد و ۲۳ هکتار بالای شهرک کارگر رفع تصرف شد و پس از آن به وضعیت سابق و عادی خود بازگشت.

وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی در خصوص وقوع تصرف در اراضی ملی استان دریافت می‌شود که در کمترین زمان پس از گزارش، اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند.