شناسهٔ خبر: 156180 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کولاک برف در مناطق کوهستانی

باران هوای ابری رعد و برق کارشناس هواشناسی کشور از کولاک برف در مناطق کوهستانی طی امروز خبر داد و گفت: تا دو روز آینده در نیمه شمالی کشور هوا به طور محسوس سردتر می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آب و هوا و وضعیت جوی کشور را برای امروز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه توضیح داد و گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی و کاهش دما را تجربه خواهیم کرد و در برخی نقاط رعدوبرق و برای نقاط کوهستانی کولاک برف رخ می‌دهد.
 
کارشناس هواشناسی تاکید کرد: بارش‌ها امروز در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، زنجان، شمال قزوین، چهارمحال وبختیاری، ارتفاعات البرز، قزوین و تهران شدت می‌یابد که لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق را به دنبال دارد.

به گفته گودرزی، فردا علاوه بر این مناطق در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور هم بارندگی رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه فعالیت این سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق غرب بوده و این سامانه به‌ تدریج از کشور خارج می‌شود اما روز جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا در بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می‌دهد.

وی گفت: امروز تا دو روز آینده در نیمه شمالی کشور و روز پنجشنبه نیمه شرقی به طور محسوس هوا سردتر می‌شود.

به گفته گودرزی، آسمان تهران امروز نیمه ابری تا گاهی ابری همراه با وزش باد و بارش باران است و بیشینه دما به ۱۲ درجه می‌رسد.