شناسهٔ خبر: 156186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سرانه‌های آموزشی و درمانی طرح‌های نهضت ملی مسکن قم تامین شده‌است

نهضت ملی مسکن قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آنها نیز در این استان با واگذاری زمین‌ تامین شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: آماده‌سازی و تکمیل خدمات و امکانات زیربنایی و روبنایی همزمان با آماده‌سازی و احداث واحدهای مسکونی در استان قم دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: درهمین رابطه و طی توافقنامه‌ای با اداره‌کل آموزش‌وپرورش قم درخصوص واگذاری اراضی مدارس طرح‌های نهضت ملی مسکن نظر نتایج خوبی حاصل شده‌است.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه در خصوص احداث درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز تعاملات سازنده‌ای با دانشگاه علوم پزشکی برقرار است، اظهار داشت: برای تامین سرانه‌های انتظامی و فرهنگی نیز مشکل و کمبودی در اراضی این طرح در استان قم وجود ندارد.

وی تصریح کرد:سرانه‌ها و کاربری‌های مناسب زیست شهری و اجتماعی مانند آموزشی، بهداشتی - درمانی، مذهبی، ورزشی همزمان باید با ساخت مسکن تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در طراحی سایت‌های نهضت ملی مسکن قم تمامی سرانه‌ها و کاربری‌ها پیش‌بینی و مشخص و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌است.