شناسهٔ خبر: 156205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

فرمانداران خراسان رضوی نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری کنند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تمامی فرمانداران استان امور مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ یعقوبعلی نظری در جلسه با فرمانداران استان با بیان اینکه صفر تا صد پیگیری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها بر عهده فرمانداران است، گفت: همه مسولان از ابتدای اجرای طرح خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه این همکاری و تعامل، در مقیاس ملی استان جایگاه خوبی در اجرای این طرح برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اظهار داشت: مردمی‌سازی این طرح با تاکید بر گروه ساخت سرعت یابد.

نظری تاکید کرد: نهضت ملی مسکن موقعیتی مناسب است تا سقف لرزان مسکن فرسوده برخی از محلات استان در قالب بازآفرینی شهری ایمن گردد و فرمانداران در این زمینه مسئول اند تا با برگزاری جلسات ستاد بارآفرینی شهرستان به این مهم اقدام تا نوسازی مسکن در بافت فرسوده در اولویت دستور کارها قرار گیرد.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در خصوص تطبیق بسته های بومی تدوین شده در بازآفرینی شهری گفت: رصد و پایش عملکرد بسته های تشویقی با دقت در استان انجام می گردد تا نقاط ضعف آن شناسایی و اصلاح گردد، استفاده از دستیاران مردمی در این حوزه دارای اهمیت و گامی بلند و پل ارتباطی در آگاهی رسانی اقدامات مصوب تا اجرا به مردم است.

 گفتنی است داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این ابتدای این جلسه گزارش اجمالی از عملکرد نهضت ملی مسکن استان را در قالب های خودمالک، گروه ساخت، انبوه سازی، بازآفرینی شهری، روستایی و جوانی جمعیت ارایه داد و فرمانداران در ادامه به بیان گزارش هر شهرستان پرداختند.