شناسهٔ خبر: 156221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت حدود ۱۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

تردد بیش از ۳۴۰ میلیونی انواع وسیله نقلیه در فارس معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از ثبت حدود۱۴ میلیون  تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، منصور نجفقلیزاده معاون فنی و راههای روستایی راهداری استان اردبیل در بازدید از سامانه هوشمند محور مشگین شهر گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که۱۳ میلیون و۱۵۳ هزار و۹۳۷ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار و۷۴۹ تردد در مبادی ورودی و ۶ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۱۸۲ تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۶۸ تردد در مبادی ورودی ثبت شده بود در۱۰ ماهه گذشته افزایش بیش از۴ درصدی را نشان می دهد.

نجفقلیزاده ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل ۶ میلیون و۴۸۸ هزار و ۶۶۹ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده بود که در ۱۰ماهه گذشته ۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل محورهای اردبیل-آستارا و بالعکس، اردبیل-نیر وبالعکس و اردبیل-مغان بالعکس را از محورهای پرتردد استان برشمرد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۱۱ میلیون و۷۰۹ هزار و ۵۶۳ تردد در محور اردبیل- آستارا و بالعکس،۱۰ میلیون و۵۷۴ هزار و۸۱۵ تردد در محور اردبیل-نیر و بالعکس و بیش از ۷ میلیون تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس ثبت شده است.

نحفقلیزاده در مدت یاد شده از ثبت ۱۰ میلیون و۸۶ هزار و۹۴ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می شود.

وی محور بران –سه راهی سربند،گرمی-بیله سوار و محورمشگین شهر- کنگرلو را درای بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۳۱۰ هزار و۴۰۷ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران-سه راهی سربند،۲۷۹ هزار و۲۲۶ تردد در محور گرمی-بیله سوار و ۲۶۰ هزار و۳۶۰ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور مشگین شهر-کنگرلو ثبت شده است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میانگین سرعت استان را ۷۲ کیلومتر دانست و بیان کرد: رانندگان برای حفظ جان خود وسایر مترددین درجاده ضمن رعایت سرعت و سبقت باید به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند.

نجفقلیزاده فعالیت  ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری رادر محورهای استان اردبیل یادآور شد و از مردم خواست قبل ازسفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی وترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس بگیرند.