شناسهٔ خبر: 156232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد کامیون های حامل مواد نفتی در محورهای خوزستان ساماندهی می‌شود

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از ساماندهی تردد کامیون های حامل مواد نفتی در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در دوازدهمین جلسه کمیسیون اجرای آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت کالای کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۲، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از ترانزیت کالا مربوط به مواد سوختی است به همین دلیل ملاحظات ترافیکی و تردد ایمن این ناوگان اهمیت دارد.

وی افزود: پهلوگیری کشتی های حامل مواد نفتی با محدودیت هایی همراه است که این امر منجر به کندی تخلیه این مواد و طولانی شدن زمان توقف کامیون ها می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از ساماندهی تردد کامیون های حامل مواد نفتی در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این راستا ۴ پارکینگ برای توقف شبانه کامیون های حمل مواد نفتی در محورهای منتهی به پایانه بار بندر امام خمینی(ره) آماده بهره برداری هستند.

جولانژاد تأکید کرد: شبانه روزی کردن خدمات اداری از جمله فک پلمپ توسط گمرک سرعت تخلیه ناوگان ترانزیتی را افزایش و به تبع آن کاهش زمان تاخیر در تخلیه و بارگیری ناوگان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: رفع این مشکلات می تواند منجر به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ظرفیت تخلیه محموله های سوختی شود.

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به راه اندازی ۴ پارکینگ در طول محورهای منتهی به بندر امام خمینی(ره) و میزان تردد کامیون های حامل مواد سوختی، ظرفیت های امدادی افزایش پیدا کند.

محمد خانچی با بیان اینکه پشتیانی و تسهیل شرایط تردد این ناوگان حائز اهمیت است، تأکید کرد: تمامی کامیون های حامل مواد نفتی باید در پارکینگ های تعیین شده توقف داشته باشند و توقف در سطح جاده های خوزستان و تردد در شب برای این کامیون ها ممنوع است.