شناسهٔ خبر: 156237 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

همکاری پژوهشگاه هواشناسی علوم جو با سازمان راهداری برای کاهش تصادفات جاده‌ای

۸ در دیدار مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بر همکاری دو مجموعه برای اجرای مطلوب‌تر پروژه‌های مشترک در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی "عضو هیئت عامل و مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در امور مطالعات راهبردی" با همراهی حمزه ذاکری "رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور" با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بازدید از این مجموعه پژوهشی با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" ضمن معرفی دستاوردها و سامانه‌های این پژوهشگاه به ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش بینی نقطه ای وضع هوای کشور عنوان کرد: این نرم افزار پارامترهای مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می‌کند.

وی گفت: از لحاظ ارائه پیش بینی های صحیح، سامانه پیش بینی نقطه ای وضع هوا با نمونه های خارجی خود قابل رقابت است که می تواند به عنوان سامانه بومی مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان در خصوص انجام پروژه های مشترک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت دو مجموعه بتوانیم پروژه های در دست اقدام از جمله پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه پیش بینی نقطه ای شبکه حمل و نقل جاده ای و نیز پروژه سامانه هشدار سیل پل های مهم جاده های استان های لرستان و خوزستان را به نتیجه مناسب برسانیم.

مهران قربانی "عضو هیئت عامل و مشاور رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور در امور مطالعات راهبردی" ضمن ابراز خرسندی از مجموعه فعالیت های پژوهشی و کاربردی این پژوهشگاه تاکید کرد: با همکاری مجموعه های علمی و پژوهشی همانند این پژوهشگاه بتوانیم بخشی از ماموریت ها و فعالیت های خود در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را به نحو مطلوب انجام دهیم تا شاهد کاهش خسارات احتمالی جاده ای به هموطنان عزیزمان باشیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در پایان این دیدار سه جانبه مهران قربانی "عضو هیئت عامل و مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در امور مطالعات راهبردی" و حمزه ذاکری "رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور" با همراهی رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن حضور در کارگاه آموزشی تخصصی فن بیان و سخنوری که در مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ویژه کارکنان این سازمان در حال برگزاری است، از نزدیک در جریان موضوعات و محورهای این دوره آموزشی قرار گرفتند.