شناسهٔ خبر: 156253 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی پهلوگیری شناورهای بیش از هزار تن در بندر چابهار

کشتی بیش از 1000 تن مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۰.۷ درصدی پهلوگیری شناورهای بیش از هزار تن ورودی به بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب از افزایش ۱۰.۷ درصدی پهلوگیری شناورهای بیش از هزار تن ورودی به بندر چابهار نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴ فروند شناور به بیش از هزار تن وارد بندر چابهار شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این شناورها در کلاس فله بر، کانتینری، تانکر و جنرال کارگو و حامل کالای اساسی، کالای کانتینری، نگله های پتروشیمی، گازوئیل، بنزین، نفت خام سنگین و بارگیری سنگ‌آهن، سنگ کلینکر و سیمان بوده است.

عسکری نسب در تشریح دلایل افزایش ورودی شناورهای تجاری به بندر چابهار، گفت: زیرساخت‌های بندری، افزایش نرم عملیاتی و بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری کالا، بهره وری پایانه‌های بندری، افزایش تعاملات و استفاده از ظرفیت سایر بنادر برای رفت و آمد کشتی‌ها و ظرفیت عملیات یدک کشی مناسب از جمله دلایل افزایش تعداد کشتی‌های ورودی به بندر چابهار محسوب می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: حمل و نقل دریایی شالوده و زیربنای اصلی تجارت و عنصر اصلی زنجیره تأمین کالا است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از کالاهای مصرفی در اقصی‌نقاط جهان از طریق دریا جابه‌جا می‌شود، اظهار کرد: افزایش تردد کشتی‌های ورودی به بندر چابهار و نقش آنها در چرخه اقتصادی و زنجیره تأمین کالای کشور می‌تواند به کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش هزینه‌های مصرفی خانوارها و در نهایت به رشد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بینجامد.