شناسهٔ خبر: 156256 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم درگز در مجلس خبر داد؛

صدور مجوز احداث خط ریلی فرعی به طول ۱۷ کیلومتر به ترکمنستان

رزمیان مقدم نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی بابت صدور مجوز احداث خط ریلی فرعی به طول ۱۷ کیلومتر به ترکمنستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: احداث این خط ریلی منجر به تسهیل حمل و نقل و صادرات محصولات تولیدی به ویژه معدنی می شود.

حسن رزمیان مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه انتخابیه درگز طی یک سال گذشته، اظهار کرد: اقدامات بزرگی مانند تکمیل و راه اندازی تونل گلخندان، بهسازی آسفالت بسیاری از روستاهای این شهرستان و احداث چندین پل برای ایجاد دسترسی و تردد انجام شده است.

نماینده مردم درگز از تاسیس بزرگترین مجمتمع فولادی و تولید میلگرد کشور در شهرستان درگز خبر داد و از وزیر راه و شهرسازی به خاطر صدور مجوز احداث خط ریلی فرعی به ترکمنستان به طول ۱۷ کیلومتر و فراهم شدن امکان صادرات و حمل ونقل کالای معدنی از طریق آن، تشکر و قدردانی کرد.

رزمیان افزود: ساخت مسکن برای حدود ۲۰ هزار نفر که در مجتمع فولاد مشغول به کار می شوند، یک پروژه بزرگ است و در این خصوص با شهرداری های درگز، چاوشلو و لطف آباد برای تعیین مکان هایی با کمترین فاصله زمانی بسیار کوتاه با مجمتمع فولاد درگز هماهنگی ها انجام شده است و پیمانکار این پروژه قول ساخت مسکن طی ۴ ماه را داده است.

وی یکی از درخواست های مردم درگز را تکمیل ۲ کیلومتر باقیمانده از محور دهشت به دوآبی در منطقه محروم میانکوه عنوان کرد و گفت: این منطقه دارای بهترین محصولات کشاورزی و دامپروی در کشور است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ساخت راه ارتباطی درگز به قوچان به طول حدود ۸۰ کیلومتر پس از ۱۵ سال فقط ۱۰ تا ۱۲ درصد پیشرفت داشته است که با روند کنونی تخصیص اعتبارات سالانه،تکمیل این پروژه ده‌ها سال بعد انجام خواهد شد.

رزمیان مهمترین دغدغه این شهرستان را راه ارتباطی مناسب عنوان کرد و افزود: راه اصلی ارتباط دهنده مرکز شهرستان به بزرگراه شریانی مشهد - قوچان، جاده سخت گذر و کوهستانی درگز - قوچان به طول ۱۵۰ کیلومتر است که با احداث جاده جدید درگز - کبکان - قوچان، فاصله دسترسی به شهر درگز ۷۰ کیلومتر کاهش می یابد و زمان سفر در این مسیر نیز ۹۰ دقیقه کمتر می شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رشد تولید گفت: در حوزه انتخابیه درگز، با رفع مشکلات زمین متعلق به نیروی انتظامی مشکل مردم این منطقه برطرف می شود.