شناسهٔ خبر: 156257 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده خمینی شهر مطرح کرد؛

عملکرد وزارت راه و شهر سازی در یک سال گذشته، مطلوب و تحسین برانگیز

نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی به پشتوانه قانون مجلس و تعهدات دولت سیزدهم، رئیس جمهوری را در جریان‌عدم همکاری سایر وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد.

محمد نقدعلی نماینده خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد این وزارتخانه طی یکسال گذشته را مثبت و قابل تقدیر، ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این وزارتخانه در زمینه های راهسازی، راهداری و ابنیه فنی در حوزه انتخابیه خمینی شهر مطلوب، قابل قبول و تحسین برانگیز است.

وی افزود: پل حسین آباد که بیش از یک دهه از شروع ساخت آن گذشته بود در این دوره تکمیل و طی ۲۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین پل‌های اصغرآباد و برق و الکترونیک نیز از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

نماینده خمینی شهر باغ اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: به رغم اقدامات وزیر راه و شهرسازی طی این مدت و تاکید ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر واگذاری اراضی مازاد نظامی و آموزشی برای تولید مسکن با عدم همکاری سایر وزارتخانه ها و استانداری ها مواجه هستیم.

نقدعلی با بیان اینکه «ما از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم که رئیس جمهوری را در جریان چنین موضوعاتی قرار دهند تا دستگاه های اجرایی دیگر امکان ایجاد وقفه در روند اجرای نهضت ملی مسکن را نداشته باشند»، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی به پشتوانه قانون مجلس شورای اسلامی و وعده مهم دولت سیزدهم در هیات دولت باید یقه چاک دهد؛ اگر این وعده محقق نشود برای دولت امتیاز منفی در بر خواهد داشت.

وی در ادامه به پادگان ۲۲۰ هکتاری شهید موذنی، پادگان ۴۵ هکتاری امام حسین (ع) و اراضی ۲۳۰۰ هکتاری دانشگاه صنعتی که ۸۰ درصد آن بایر و آزاد است، اشاره کرد و گفت: اخیرا نامه ای در رابطه با اراضی نظامی پادگان شهید موذنی از سوی رئیس جمهوری برای ارسال به مقام معظم رهبری و اخذ موافقت ایشان تنظیم شده است که نسبت به آن امیدوار هستیم.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به کاهش قیمت مسکن در یک ماه گذشته و افزایش تولید مسکن در کشور بیان کرد: سرعت ساخت مسکن در راستای قانون جهش تولید به مرور زمان در حال افرایش است. البته ما تجربه ساخت مسکن مهر را داریم که وقتی عرضه انبوه شد بر بازار تاثیر گذاشت. به طوری که، فراوانی عرضه و عدم احتکار بر بازار مسکن تاثیر می گذارد.