شناسهٔ خبر: 156288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

برف‌روبی ۱۰ هزار و ۲۲۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: اکیپ‌های راهداری ۱۰۲۲۰کیلومتر-باند از راه‌های استان را برف روبی و نمک و شن‌پاشی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در عملیات راهداری زمستانی شب گذشته و بامداد امروز در کلیه محورهای استان ۲۵۸۵ تن مخلوط شن و نمک مورداستفاده قرار گرفته است.

علیزاده افزود: باوجود بارش سنگین برف در حال حاضر کلیه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز وتردددرآنها جریان دارد اما باتوجه به ادامه بارش برف، وجود کولاک و لغزنده بودن جاده هادراکثرمحورهای استان از رانندگان عزیز درخواست می‌شود از تردد غیرضروری در جاده‌ها اجتناب کنند. وی ادامه‌داد بیشترین میزان برف روبی در محورهای کلیبر، اهر، آزادراه تبریز- زنجان، مرند، هشترود، بستان‌آباد؛ جلفا؛ چاراویماق؛ سراب تبریز، میانه وهوراند انجام گرفته است.

مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: باتوجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک دراکثرنقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستانهای اهر، خدا آفرین، کلیبر هوراند، بستان‌آباد، ورزقان وهریس دارای مشکل تردد است که با اتمام برف روبی محورهای شریانی و اصلی استان نسبت به برف روبی این راه‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: از روستاییان عزیز این مناطق درخواست می‌شود امروز از تردد در محورهای روستایی اجتناب کنند تا عملیات برف روبی انجام گیرد.

علیزاده ادامه‌داد: در این مدت کمک رسانی به تعداد ۱۳۵ خودرو نیز انجام شده وتعداد ۹ مسافر نیز اسکان‌یافته‌اند.

وی افزود: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف وباران و همچنین کولاک در استان طی امروز نیز ادامه خواهدیافت و بنابراین رانندگان وترددکنندگان جاده‌ها باید رعایت موارد ایمنی در رانندگی را انجام داده و تجهیزات ایمنی زمستانی به‌همراه داشته‌باشند.

مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برفگیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خودبابسیج همه جانبه همکاران به استفاده از ۱۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و به‌کارگیری کلیه امکانات واستقراردرمسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به‌ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه هادرمحورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به‌موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس‌راه، هلال‌احمر سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور در این ایام خبر داد.

علیزاده همچنین به پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته به هم‌وطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی اشاره کرد و افزود: ترددکنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب و هوایی جاده‌ها استفاده‌کنند.