شناسهٔ خبر: 156307 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۲۹۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

راه آهن زاگرس مدیر کل راه آهن زاگرس از جابه‌جایی ۲۹۱ هزار و ۳۱۴ مسافر در این پایانه ریلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲۹۱ هزار و ۳۱۴ هزار مسافر از طریق راه آهن زاگرس و به‌وسیله ۴ هزار و ۲۰۱ رام قطار جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در ۹ ماهه پارسال جابه‌جایی ۲۸۷ هزار و ۸۳۶ نفر در این راه آهن به‌وسیله ۴ هزار و ۳۹۵ رام قطار انجام مقایسه آمارها رشد یک درصدی در زمینه تعداد مسافر در امسال را نشان‌می‌دهد.

زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در ۹ ماهه پارسال را ۵۵ میلیون و ۱۶۷ هزار کیلومتر اعلام‌کرد و ادامه‌داد: این رقم در مدت مشابه امسال به ۵۷ میلیون و ۶۰۸ هزار کیلومتر رسیده است که نشان دهنده رشد یک درصدی است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی ۱۹ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

راه‌آهن ناحیه زاگرس به‌دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام‌خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.