شناسهٔ خبر: 156325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شروع ساخت ۹۰۵۱۴ واحد مسکن ملی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه ابلاغی ساخت مسکن ملی به استان تهران 497 هزار و 765 واحد بوده است که شامل برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و ایوانکی است که از این میزان برنامه ابلاغ شده با توجه استقبال گسترده مردم تعداد ثبت نام‌ها بیش از یک میلیون نفر متقاضی اولیه بوده است اما از این میزان پس از بررسی‌ها و فرآیندهای قانونی ۱۷۰۴۶۰ متقاضی تایید نهایی شده اند.

وی در ادامه افزود: در راستای عمل به برنامه جهادی تولید مسکن در استان تهران در حال حاضر با احتساب شهرهای جدید و بنیاد مسکن ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است اما تا کنون ۷۳ هزار متقاضی در استان تهران اقدام به افتتاح حساب کرده‌ اند.

لازم به ذکر است در حوزه تولید مسکن روستایی نیز برنامه ابلاغی ۷۲۰۰ واحد است که تا کنون بیش از ۳ هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده و ۸۲۰ متقاضی موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

جنتی در پایان گفت: عدم افتتاح حساب یا واریز وجه در موعد مقرر و پس از اخطارهای دستگاه‌های سازنده مسکن سبب حذف متقاضی خواهد شد.