شناسهٔ خبر: 156333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام دهه فجر انجام می‌شود؛

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۱۱۲ پروژه عمرانی دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیش از ۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در نشست خبری فجر گلستان با تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت علی (ع) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پروژه‌های آماده بهره برداری ۶۵ پروژه با یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار و پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود ۴۷ پروژه با بیش از ۶۴۸ میلیارد تومان اعتبار هستند.

به گفته وی، یکی از پروژه‌های مهمی که سطح سرویس مطلوب و ارتقای کیفی راه‌های استان را به‌همراه دارد، بهسازی و روکش آسفالت ۱۲۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و احداث و توسعه بیش از ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی است که در این ایام بهره برداری می‌شود.

مصدقی ادامه‌داد: بهره برداری از ۲۱.۵ کیلومتر توسعه شبکه روشنایی و ۹ کیلومتر بلوک مفصلی میانه راه‌های اصلی از جمله کردکوی-بندرگز و مزرعه کتول-سنگدوین و ۱۵ کیلومتر بلوک مفصلی میانه تقاطع فاضل‌آباد از دیگر پروژه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی تصریح‌کرد: رفع ۹۵ نقطه پر تصادف هم یکی از پروژه‌های مهم این ایام است که هدف گذاری سال جاری؛ رفع و آشکارسازی ۴۵ نقطه تا پایان سال است.

به گفته مصدقی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ نقطه پر تصادف استان برطرف شده و بقیه ۹۵ نقطه نیز تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ و با تأمین منابع مالی آنها از محل منابع ملی، مولدسازی و از محل مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها و بیمه‌ها رفع و آشکارسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: خرید و توسعه ۱۶۰ دستگاه ناوگان باری از محل منابع ملی و بخش خصوصی با ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های مهم در بخش حمل و نقل استان است که در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: پل ورودی شهر کلاله (میلاد) هم یکی از پروژه‌های شاخص استان است که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش بر این است که باند دوم آن تا پایان سال جاری با بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری برسد.

به گفته مصدقی، بهره برداری از این پل گلوگاه ترافیکی موجود برای گردشگران خالد نبی و مردم شهرستان مراوه‌تپه را رفع می‌کند.