شناسهٔ خبر: 156360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شد؛

ثبت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری ژئوتکنیک در پروژه‌های مسکن رباط کریم

نهضت ملی مسکن رباط کریم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران موفق شد با ثبت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری ژئوتکنیک در پروژه نهضت ملی مسکن رباط کریم نقش آفرینی موثری در ارتقاء کیفی این پروژه‌های عمرانی ملی در غرب استان تهران داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ابوالفضل مسکنی معاون فنی اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: این آزمایشگاه در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در تأمین مسکن با کیفیت به‌طور همزمان با ۲۵ انبوه‌ساز برای انجام مطالعات مکانیک خاک پروژه نهضت ملی مسکن رباط‌کریم قرارداد منعقد کرد و با استقرار آزمایشگاه مستقر ارائه خدمات خود را با سرعت و دقت آغاز کرد.

مسکنی اضافه‌کرد: با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم آغاز کرد.

وی افزود: با همکاری اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری در جا، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک، آزمایش‌های اس پی تی، برش و تعیین درصد رطوبت خاک، دانسیته در محل، نمونه کلوخ و سایر آزمایش‌های دانه‌بندی را با دستگاه‌های خاص و منحصر به فرد مطابق با آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت به‌صورت شبانه روزی انجام داده و گزارش اولیه تکمیل و گزارش نهایی نیز تحویل کارفرما شده‌است.

معاون فنی اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران خاطر نشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۸۵ گمانه شامل ۴۰ گمانه دستی به عمق ۱۲ متر و بیش از ۱۴۴ گمانه ماشینی به طول ۲۰ تا ۳۰ متر کار شده‌است.

مسکنی اضافه‌کرد: کل حفاری دستی و ماشینی در ابر پروژه نهضت ملی مسکن رباط‌کریم بیش از ۴ هزار ۵۰۰ متر بوده که در محدوده زمانی حدود ۲ ماه انجام شده‌است که می‌توان از آن به‌عنوان یک رکورد جدید در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یاد کرد.