شناسهٔ خبر: 156373 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی در آنکار انجام شد

امضای اسناد همکاری حمل و نقل ریلی و هوایی ایران و ترکیه

ترکیه ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند که وزیر راه و شهرسازی به امضای اسناد همکاری در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ترکیه، مقامات دو کشور پس از حضور در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، در حضور روسای جمهور، ۱۰ سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی،‌ برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و رئیس شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران و وزرای صنعت و فناوری، حمل و نقل و زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی، کشور، فرهنگ و گردشگری، رئیس سازمان ارتباطات ریاست جمهوری و معاون وزیر تجارت ترکیه به امضا رسید.

همچنین هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌ ایران و ترکیه با روسای جمهور دو کشور در آنکارا برگزار شد.

آیت الله رئیسی صبح امروز چهارشنبه برای حضور در نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در صدر هیأتی اقتصادی- سیاسی عازم آنکارا شد و مورد استقبال رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار گرفت.

وی سپس ملاقاتی خصوصی با اردوغان داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار شد.

پس از آن روسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح و نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه برگزار خواهد شد و رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.