شناسهٔ خبر: 15640 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات دیدارهای وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز سفر به الجزایر

نشست مقدماتی نمايندگان دولت و بخش خصوصی ايران و الجزاير/ بررسی ۱۰ سند همکاری و رفع مشکلات و موانع بين دو كشور

سفر وزیر راه و شهرسازی به الجزایر وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز سفر به کشور الجزایر ضمن دیدار با مدیرعامل شرکت «دیداس»، در نشست مقدماتی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور حضور یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ آذر در سفر به كشور الجزایر محمد امیرزاده مدیرعامل شرکت دیداس به حضور پذبرفت و با وي گفتگو كرد و در کمیته پیگیری مشترک که به ریاست وی و با حضور نمايندگان دولتی و شركت‌های خصوصی تشکل شد شرکت کرد.

در اين نشست که پيش نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور محسوب می‌شود نمایندگان دو کشور درباره مشكلات ارتباطی دو کشور بحث و تبادل نظر داشتند و راهکارهایی برای حضور در نشست اصلی در نظر گرفته شد.

قرار است در این نشست‌ها علاوه بر امضای یادداشت تفاهم دومین اجلاس عالی مشترک و صورتجلسه سومین کمیته پیگیری مشترک، ۱۰ سند همکاری از جمله در حوزه‌های دریانوردی و «برنامه اجرایی یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بنادر امام خمینی (ره) و بجایا» بررسی شود.

همچنين وزير راه و شهرسازي در ادامه برنامه‌هاي خود، امروز با آقاي مساهل رييس كميسيون طرف الجزايري و وزير أمور مغرب عربي، اتحاديه آفريقا و اتحاديه عرب نيز ديدار داشت و پس از گفتگو با وي در كنفرانس خبري شركت كرد.

هیئت اعزامی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه و هماهنگ‌کننده مذاکرات نشست‌ها و اجلاس شامل دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی و شهرام اجتهادی معاون مدیرکل حوزه وزارتی است.

لازم به ذکر است عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور، مشکل حمل‌ونقل و عدم وجود خط مستقیم کشتیرانی و عدم ارائه خدمات و تسهیلات بندری به کشتی‌های با پرچم ایران همانند کشتی‌های الجزایری برخی از مشکلات و موانع همکاری ایران با کشور الجزایر است.

معاون اول رییس جمهور نیز در سفری دو روزه برای دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه الجزایر صبح چهارشنبه ۲۵ آذر به این کشور سفر می‌کند.

دیدار و رایزنی با رییس جمهور و نخست وزیر الجزایر در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در برنامه‌های اسحاق جهانگیری در این سفر قرار گرفته است. شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست اقتصادی دو کشور و برگزاری کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر از دیگر برنامه‌های معاون اول رییس جمهور در این سفر خواهد بود./

نظر شما