شناسهٔ خبر: 156424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سال جاری انجام شد:

ایجاد ۴۰۰ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی شهرستان سلسله

مالمیر رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سلسله از ایجاد ۴۰۰ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی این شهرستان ، طی ده ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان ، مجید مالمیر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سلسله به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۲۰ کیلومتر راه روستایی با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان احداث شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به‌طول ۵۰ کیلومتر، روکش آسفالت محور اصلی ۴ کیلومتر انجام شده است.

مالمیر بیان کرد: رفع ۵ نقطه‌ی حادثه خیز، خاکبرداری راه دسترسی محور اصلی با حجم عملیاتی هزار مترمکعب، ۲۰ کیلومتر شانه سازی محور های مواصلاتی و ۴۰۰ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال، بخش دیگری از اقدامات شاخص طی ده ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان الشتر است.

وی، تنقیه و لایروبی ۱۰۰ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی،۱۷۰ تن لکه‌گیری و چاله گیری ، ریزش برداری و پاکسازی محورها ۴۵۰ مترمکعب، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۶۰ کیلومتر، ایجاد ۱۰ کیلومتر هره خاکی، احداث و بهره‌برداری از پل بزرگ محور روستایی چم تکله، نصب نیوجرسی به طول ۷/۵ کیلومترمربع اصلی ، جمع آوری گاردریل پس‌ از نصب نیوجرسی به‌ طول ۱ کیلومتر ، نصب چراغ چشمک زن ۶ عدد را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات ده ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سلسله تصریح کرد: ۱۷ کیلومتر خط کشی ، نصب ۷۰۰ استوانه ایمنی، نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۳۸۵۰ عدد، نصب ۳۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۴۰۰عددسرعتکاه، نصب ۷۰۰ تودلی گارد ریل، نصب ۶۰ عدد بشکه ایمنی، ۱۰۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است.

مالمیر به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای ۱۵۰ مورد انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۵۰ گشت مشترک با پلیس و ۵۰ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است.