شناسهٔ خبر: 156448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماه امسال؛

بیش از ۸ میلیون وسایل نقلیه وارد خراسان شمالی شد

تردد معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه وارد استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، علی ربانی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  بیش از ۸ میلیون و  ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه طی ۱۰ ماه امسال وارد خراسان شمالی شدند که حاکی از افزایش ۴.۴۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

ربانی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار خودرو از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش یک درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: در این بازه زمانی تردد بیش از ۸۶ میلیون و ۳۲۲ هزار خودرو توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار به ثبت رسید.

وی پرترددترین محور را بجنورد - شیروان و بالعکس با ثبت نزدیک به ۵ میلیون و ۸۰۰  تردد برشمرد و ادامه داد: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس دارای بیشترین تردد و گراتی – صفی آباد و بالعکس، کم ترددترین محور بوده است.

ربانی با بیان این که بیشترین سرعت متوسط تردد در محور فاروج – قوچان (فاروج) ثبت شده است، تصریح کرد: بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز در محور چمن بید – گرمه و بالعکس و محورهای چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان ) و بالعکس، چمن بید – آشخانه ( چمن بید ) ثبت شد.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، افزود: طی این مدت بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای گرمه –میامی (گرمه) و بالعکس و گرمه – چمن بید و بالعکس انجام شده است.