شناسهٔ خبر: 156468 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تصویب مدل مالی برای احداث آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم – سلفچگان – راهجرد

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از تصویب مدل مالی و برنامه‌ریزی برای احداث آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم – سلفچگان – راهجرد خبر داد.

امیر محمود غفاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات احداث فاز اول آزادراه کمربندی قم و قم-سلفچگان-راهجرد با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طول کل آزادراه قم و قم–سلفچگان ۷۴ کیلومتر است، تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسه‌ای تأیید شد و به تصویب رسید.

غفاری افزود: باتوجه به کمبود منابع عمومی برای تخصیص به طرح‌های عمرانی، مقرر است علاوه بر تامین سهم دولت از محل منابع عمومی، بخشی از سهم وزارت راه و شهرسازی (تا سقف تعهدات دولت) نیز از محل واگذاری عواید ریالی ناشی از اخذ عوارض از آزادراه تهران–قم تامین شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت این آزادراه به عنوان یکی از مبادی اصلی و شریانی جابه جایی بار مسافر غرب کشور و استان‌های قم و تهران و از طرفی مواجه بودن با مشکلات ناشی از عدم سطح سرویس متناسب با حجم بالای تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و با توجه به نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی، موضوع نحوه تامین منابع مالی تعریض آزادراه مذکور پس از ماه‌ها پیگیری مداوم نهایی و تصویب شد.

غفاری خاطرنشان کرد: با تصویب روش تامین سرمایه مورد نیاز توسط طرفین مشارکت مقرر شد، علاوه بر مسئولیت تامین مالی و احداث آزادراه کمربندی قم و قم–سلفچگان – راهجرد، مسئولیت کلیه امور نگهداری، بهسازی، بهره‌برداری آزادراه تهران قم نیز بر عهده و مسئولیت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه کنارگذر قم و قم سلفچگان (بخش خصوصی) قرار گیرد.