شناسهٔ خبر: 15647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران در بازگشایی جاده‌های فارس

برف روبی بارش برف که از اواخر دوشنبه ۲۳ آذر ماه در برخی از مناطق شمالی و غربی فارس آغاز شده بود، برخی محورهای این استان را سفیدپوش کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، با شروع بارش باران در اکثر نقاط استان و بارش برف در مناطق شمالی و غربی (ارتفاعات) محورهای شهرستان‌های سپیدان، اقلید و آباده و برخی از محورهای شهرستان شیراز سفیدپوش شد که با تلاش راهداران فارس تمامی راه‌های این استان باز و تردد به صورت روان و ایمن برقرار است.

علیرضا سیاهپور مدیر راهداری فارس در این خصوص گفت: بر اساس طرح راهداری زمستانی، همه همکاران راهدار، پیش از شروع هر سامانه بارش به صورت ویژه به حالت آماده‌باش در می‌آیند و در سراسر راه‌های استان مستقر می‌شوند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان فارس در شرایط بارش برف نیازمند عملیات برف‌روبی است افزود: در طرح راهداری زمستانی استان فارس، در سال ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ راهدار در قالب ۷۳ اکیپ و ۱۲۳ گشت راهداری در سطوح جاده‌های استان مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

سیاهپور با اشاره به اینکه ۵۲ گردنه مهم برف‌گیر در استان فارس وجود دارد یادآور ساخت: راهداران با تلاش بی‌وقفه به صورت شبانه‌روزی در تمامی محورها مستقر هستند تا در نهایت تمامی کاربران جاده‌ای با خیالی آسوده تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از کلیه شهروندان و همه کسانی که قصد تردد در سطوح جاده‌ها را دارند می‌خواهیم که در فصل زمستان در وسیله نقلیه خود زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، از سرعت غیر مجاز به ویژه در شرایط بارندگی بپرهیزند، سبقت غیر مجاز نگیرند، با سرعت مطمئنه حرکت کنند و به توصیه‌های پلیس راه و راهداری عمل کنند تا سفری خوب را داشته باشند.

وی در پایان گفت: مردم عزیز می‌توانند با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

نظر شما