شناسهٔ خبر: 156492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد؛

اجرای پروژه‌های راهداری شهرستان بافق با اعتباری بالغ‌ بر هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال

رئیس اداره راهداری بافق رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بافق اظهار کرد: در حال حاضر سه پروژه در حوزه راهداری این شهرستان با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد صالح عابدی اظهار کرد: شهرستان بافق دارای ۷۴۰ کیلومتر شبکه راه شامل، ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۱ کیلومتر راه اصلی دو طرفه، ۴۵ کیلومتر راه فرعی، ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۱۲۰ کیلومتر راه شنی، ۲۰۹ کیلومتر راه خاکی است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بافق، در رابطه با پروژه‌های در حال اجرای راهداری در این شهرستان افزود: هم‌اکنون تعداد سه پروژه با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال شامل بهسازی محور روستایی بافق - قطرم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، بهسازی محور کوشک - شیطور و احداث پل محور روستایی دارستان، در دست اجرا است.

عابدی گفت: اجرای ۵/۶ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۸ کیلومتر شانه ساز و اصلاح شیب شیروانی، ۷۵۰ مورد ساماندهی و نصب علائم عمودی، خط‌کشی راه‌ها به طول ۲۳۰ کیلومتر، ۱۶۷ مترمربع لکه‌گیری و مرمت آسفالت از جمله اقدامات راهداری بافق در ۹ ماه گذشته‌است.

وی ادامه‌داد: ایمن‌سازی نقاط پرحادثه شامل نصب تابلو و علائم افقی و عمودی، چهار مورد اصلاح و آشکارسازی، تعمیر و نصب ۴۶۰ متر گاردریل، تابلو شویی طی دو نوبت، ۶۲۰ ساعت برقراری گشت‌های راهداری در ایام نوروز، ۴ مورد نصب و ۲۴ مورد تعمیر چراغ‌های پلیسی و چشمک‌زن، انسداد ۲۵ مورد راهه‌ای دسترسی غیرمجاز و جمع‌آوری ۲۶ مورد تابلوی غیرمجاز نیز در کارنامه ۹ ماهه راهداران بافقی ثبت شده‌است.

این مسئول تیغ‌زنی و تسطیح محورهای خاکی، مرمت و ایجاد دریواسیون پل‌ها، ماسه روبی از سطح جاده ناشی از طوفان شن به‌صورت واکنش سریع، شناسایی، اخطار و رفع تجاوز از حریم راه‌ها طی بازدید از محورهای مواصلاتی و راهداری زمستانی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط راهداری شهرستان بافق عنوان کرد.

عابدی در حوزه حمل‌ونقل نیز اذعان کرد: مجموعه حمل‌ونقلی شهرستان بافق دارای ۳۹ شرکت فعال است که تعداد ۲۲ شرکت در محل مجموعه مستقر و دارای ساختمان صدور بارنامه و امکانات رفاهی رانندگان بوده و تعداد ۱۶ شرکت نیز در شهرک صنعتی شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی ابراز کرد: انتقال کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل از سطح شهر به مجموعه حمل‌ونقل شهرستان واقع در کمربندی، صدور بارنامه در شرکت‌ها و خدمات‌دهی به رانندگان، بازدید از عملکرد مدیران فنی مستقر در مجموعه به‌لحاظ کامل بودن تجهیزات ایمنی و مهار بار قبل و بعد از بارگیری، بازدید و کنترل بارنامه در مجموعه و محورهای حوزه استحفاظی، راه‌اندازی سامانه کنترل اضافه تناژ نیز از جمله اقدامات راهداری شهرستان بافق در حوزه حمل‌ونقل است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بافق در ادامه به فعالیت‌هایی همچون جلوگیری از تردد ناوگان عبوری بدون بارنامه، تشکیل پرونده شرکت‌های حمل‌ونقل در شرف تأسیس، شناسایی معادن محدوده شهرستان در خصوص اخذ بارنامه و تناژ مجاز، انجام کلیه مراحل تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در اداره راهداری شهرستان بافق انجام‌می‌شود.

عابدی تأکید کرد: بازدید مستمر از شرکت مسافربری و ناوگان مسافر در محورهای حوزه استحفاظی، بازدید و کنترل صورت‌وضعیت و و سایل ایمنی ناوگان در ایام تعطیلات از جمله اقدامات راهداران شهرستان بافق در حوزه حمل‌ونقل مسافر است.