شناسهٔ خبر: 156518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۳ هزار کیلومتر- باند از راه‌های استان مرکزی

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با آغاز بارش برف از عصر روز گذشته تاکنون در استان به همت راهداران بیش از ۳ هزار کیلومتر- باند برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آغاز بارش برف از عصر روز گذشته در برخی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی برف از سمت جنوب استان وارد شد که بر اثر آن در برخی محورها به‌خصوص مناطق سردسیر و گردنه‌ها شاهد بارش برف بودیم.

وی با بیان اینکه با تلاش راهداران بیش از ۳ هزار کیلومتر باند-راه از محورهای سراسر استان برف‌روبی شد، افزود: عصر روز گذشته در جاده‌های شهرستان‌های خمین، اراک، شازند، تفرش، آشتیان، خنداب، کمیجان و غرب ساوه شاهد بارش برف و در دیگر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه‌داد: علاوه بر برف‌روبی راه‌های استان، بیش از یک‌هزار تن مخلوط شن و نمک به‌منظور باز نگه‌داشتن راه‌ها و تردد ایمن در محورهای مواصلاتی با استفاده از نیروهای راهدار و ماشین آلات پخش شده‌است.

جهانی با بیان اینکه با تلاش و اقداماتی که راهداران در شبانه‌روز گذشته انجام دادند هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نشد، اضافه‌کرد: در طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر نیروی راهدار، راننده و پشتیبان در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات وظیفه برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: از روز گذشته تاکنون حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی به کار گرفته شد و هم اکنون تردد روان در محورهای استان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: ۳۵ راهدارخانه در استان به‌منظور استقرار اکیپ‌های راهداری فعال و آماده باش هستند؛ در صورت ادامه بارش برف و وقوع وضعیت اضطرار، این راهدارخانه‌ها پذیرای کاربران جاده‌ای و اسکان آنها خواهند بود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در خدمت کاربران جاده‌ای است.