شناسهٔ خبر: 156529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

اولویت بازگشایی راه‌ها در زمستان، محورهای شریانی و اصلی است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد: اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی، محورهای شریانی و اصلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: مازندران به‌دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ متر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: از این رو این اداره کل با تمام توان و به کار گیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

جهانیان ادامه‌داد: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت : ۱۴۱۱ روستا در مازندران در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر قرار داشته که در فصل زمستان به‌دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، بازگشایی راه‌های آنها در اولویت سوم این اداره کل قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: از این رو در زمان بحران و شرایط بد جوی از هم‌وطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به‌جد پرهیز کنند.

جهانیان خاطر نشان کرد: راهداری یک باور اعتقادی و یک تفکر مقدس است و راهدار انسانی صدیق و صمیمی و پرتلاش که رضایت خداوند سبحان، خشنودی و آسایش خاطر هم‌وطنان که در گذر شریان حیاتی کشور یعنی راه در تردد هستند را همواره تجلی اندیشه پاک و بی آلایش خود کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه‌داد: با تمام موارد فوق تلاش خستگی‌ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی صورت‌گرفته، همزمان اکیپ‌های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند.

وی در خاتمه عنوان کرد: امید است با قدرشناسی از تلاش‌های ایثارگرانه آنان که در ایام سال و در شرایط مختلف آب و هوایی و به‌طور شبانه روزی با سختکوشی و خدمات خالصانه موجبات آسایش هم‌وطنان را در حد امکانات فراهم می‌کنند، همه ما بتوانیم ارج‌گزار تلاش این عزیزان تلاشگر بی‌ادعا باشیم.

گفتنی است مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.