شناسهٔ خبر: 156531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۶ نقطه پرحادثه‌ در محورهای مواصلاتی شهرستان خرم آباد

خورشیدوند رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶ نقطه حادثه‌خیز از محورهای مواصلاتی این شهرستان حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان ، غلام خورشیدوند رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان خرم آباد، ۱۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به‌طول ۷۰ کیلومتر، روکش آسفالت محور اصلی ۱۲ کیلومتر و روکش اسفالت به صورت چیپ سیل به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده است.

خورشیدوند عنوان کرد: رفع ۶ نقطه‌ی حادثه خیز، خاکبرداری وریزش برداری با حجم عملیاتی ۳۵۰۰ هزار مترمکعب، ۲۵ کیلومتر شانه سازی محور های مواصلاتی و ۱۸۰ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال،  بخش دیگری از اقدامات شاخص طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان خرم آباد است.

وی، تنقیه و لایروبی  ۶۵ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی، ۵۵۰ تن  لکه‌گیری و چاله گیری ، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۱۲۰ کیلومتر، ایجاد ۷ کیلومتر هره خاکی، تعمیر و مرمت ۶ دستگاه پل‌های آسیب دیده و ساخت و احداث ۵ دستگاه پل و آبرو را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات دهه ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد تصریح کرد: ۴۲۰ کیلومتر خط کشی ، نصب ۷۲۰ استوانه ایمنی، نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۷۵۰ عدد، نصب ۱۵۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۲۷ سرعتکاه، تولید و نصب ۲۰ فلش بتنی، نصب ۱۵۲ عدد بشکه ایمنی، ۶۱۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است.

خورشیدوند به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای ۲۱۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۲۷ گشت مشترک با پلیس و ۳۸۵ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است.