شناسهٔ خبر: 156535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر انجام می‌شود؛

کلنگ زنی احداث پل گشویی در گناوه

احداث پل گشویی بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر از انجام کلنگ زنی احداث پل بزرگ گشویی در گناوه طی دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر), عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر اظهار داشت: در اواسط دهه ۷۰ که کلنگ پروژه جاده ساحلی گناوه- بوشهر به زمین خورد، یکی از مهمترین قطعات آن، احداث پلی روی دره «گپ» برای دسترسی مستقیم بندر ریگ به گناوه بود، اما در دولت سابق با وجود بهره‎برداری این جاده، احداث پل بلاتکلیف ماند, این درحالی است که با احداث پل روی دره گپ، محله های «گشویی» و «نوروز آباد» به هم متصل شده و جایگزین مسیر پر پیچ و خم کنونی برای ورود و خروج از گناوه (میدان بسیج) می شود, همچنین این پل می تواند ورود به شهر گناوه از مسیر جاده ساحلی را حدود ۸ کیلومتر کوتاه‎تر کند.

وی در ادامه افزود: احداث پل «گشویی» به ایجاد خروجی سوم شهر توریستی گناوه منجر خواهد شد که ضمن نقش پدافند غیرعامل، می‎تواند ترافیک کلافه کننده از سمت گمرک گناوه خصوصا در آخر هفته ها و ایام نوروز را کاهش دهد.
اخترشناس همچنین تصریح کرد: با پیگیری های این اداره کل و همراهی استاندار، اعتبار ساخت این پل با مبلغ اولیه قرارداد ۳۲۰ میلیارد تومان تامین شده و در مهلت مقرر پیمان که ۲۴ ماه است تکمیل خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد که این پل فلزی بدون پایه میانی جهت عبور شناورهای دریایی از زیر پل احداث خواهد شد و می‎تواند به جاذبه گردشگری گناوه مبدل شود.