شناسهٔ خبر: 156551 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار زرد سازمان هواشناسی برای فعالیت ۳ سامانه

صدور هشدار سطح زرد برای استان اصفهان سازمان هواشناسی کشور برای فعالیت سه سامانه جوی تا روز پنجشنبه هشدار سطح زرد منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی برای سه سامانه از امروز تا روز پنجشنبه برخی استان‌های کشور را فرا می‌گیرد، بارش باران و برف و وزش باد و کاهش نسبی دما، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی، احتمال یخزنی در ساعات شب و اوایل صبح پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط و امتناع از رفت و آمد و ترددهای غیر ضروری، به‌همراه داشتن و سایل ایمنی و گرمایش مناسب در وسایل‌نقلیه، احتیاط و امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امدادی و شهرداری‌ها برای کمک‌رسانی برای هرگونه خسارت احتمالی توصیه کرده است.

سامانه دوم افزایش گرادیان فشاری است که طی این مدت موجب وزش باد شدید و کاهش دما در اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، تهران، سمنان، خراسان‌رضوی، هرمزگان و فارس می‌شود.

اثر مخاطره این سامانه وزش باد شدید و خیزش گردو خاک، کاهش دید و کاهش دما، احتمال سقوط اشیا و شکستن درختان کهن و فرسوده اعلام شده است.

احتیاط و امتناع از رفت‌وآمد و ترددهای غیر ضروری در فضای باز، امتناع و احتیاط در هرگونه رفت‌وآمد توقف در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های موقتی و همچنین درختان فرسوده و کهنسال از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

سامانه سوم کاهش دما و ماندگاری هوای سرد اعلام شده که تا روز پنجشنبه در استان‌های واقع در مناطق شمال غرب و سواحل شمالی و شمال شرق و دامنه جنوبی البرز و استان‌های قم و اصفهان موجب کاهش دما و ماندگاری هوای سرد و افزایش مصرف حامل‌های انرژی خواهد شد.

تنظیم و تعمیر و سایل گرمایشی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برنامه ریزی و آمادگی سازمان‌ها و نهادهای مربوط به ذخیره و انتقال سوخت در این شرایط جوی ضروری است.