شناسهٔ خبر: 156563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با انجام اولین مرحله قرعه کشی؛

بیش از یک هزار و ۴۰۰ متقاضی به سایت قنوات قم متصل شدند

نهضت ملی مسکن قم؛ آبان ۱۴۰۱ سرپرست معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در مرحله اول قرعه کشی اتصال متقاضیان مسکن به سایت قنوات، یک هزار و ۴۱۰ نفر به قید قرعه انتخاب و وضعیت پروفایل شان به افتتاح حساب تغییر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، مهران اسدی با اعلام اتصال بیش از یک هزار و ۴۰۰ متقاضی به سایت قنوات قم، اظهار کرد: سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات واقع در هفت کیلومتری شهر قم، مابین مبارک‌آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن پهنه ۵۴۵ هکتاری است.

وی افزود: در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده‌است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان تخصیص می‌شود.

وی توضیح داد: قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک طبقه حیاط دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

اسدی گفت: در مرحله اول قرعه کشی برای انتخاب افراد، یک‌هزار و ۴۱۰ متقاضی از بین ۲۵ هزار متقاضی انتخاب می‌شوند و تا ۱۰ روز آتی پیامک واریز وجه آورده اولیه برای آنها ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت این واحدها به‌صورت تدریجی و اسکلت و سفت کاری شده تحویل متقاضی می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم در پایان در خصوص واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت در این سایت گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد بیش از ۷۵۰ متقاضی تایید اولیه و نهایی در سامانه وجود دارد که شهر محل درخواست خود را قنوات انتخاب کرده‌اند که مقدمات واگذاری اراضی برای تخصیص در دست اقدام است.