شناسهٔ خبر: 156584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی و نمک پاشی یک هزار و ۱۳۹ کیلومتر باند در محورهای آذربایجان شرقی

برف معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روز گذشته با تلاش راهداران، راه ارتباطی ۱۳۹ روستای استان بازگشایی شد، گفت: راه ۱۰۰ روستا همچنان بسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول‌زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در پی بارش سنگین برف در سه روز اخیر راه ارتباطی ۸۰۰ روستا بسته شده بود، که راهداران تلاش می‌کنند راه تمام روستاهای استان را تا اواخر امروز بازگشایی کنند.

وی اظهار کرد: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان‌های اهر، بستان‌آباد و میانه واقع هستند و هم اکنون گروه‌های برف روب و نمک پاش راهداری این شهرستان‌ها در حال بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه‌های شریانی، اصلی، فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: دیروز برای بازگشایی راه ارتباطی ۱۳۹ روستای استان، یک‌هزار و ۱۳۹ کیلومتر-باند برف‌روبی، نمک و شن پاشی شد.

رسول‌زاده، ادامه‌داد: در عملیات زمستانی روز گذشته حدود ۲۳۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده و راهداران در مسیرهای مختلف استان به هشت خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر شروع دوباره بارش برف از امروز در استان، از رانندگان و مسافران خواست در صورت عدم ضرورت از رفتن به مناطق کوهستانی و برفگیر خودداری و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

رسول‌زاده، یادآور شد: رانندگان و مسافران قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضع راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده‌ها استفاده‌کنند.