شناسهٔ خبر: 156589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شبانه‌روز گذشته؛

بیش از ۱۱ هزار کیلومتر برفروبی در کردستان انجام شد

برف روبی کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۲۴ کیلومتر باند از جاده‌های استان برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: با توجه به بارش برف و باران در محورهای استان نیروهای راهداری با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات در محورها مشغول امدادرسانی به ماشین‌ها و مسافران هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته در محورهای شریانی استان ۱۰ هزار و ۷۲۵ کیلومتر برف‌روبی انجام شد، گفت: این میزان برف‌روبی توسط ۲۵۱ نفر از نیروهای راهداری و با استفاده از ۱۴۵ دستگاه ماشین آلات انجام شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میزان شن و نمک مصرفی در این برف‌روبی را هزار و ۷۳۷ تن اعلام‌کرد و افزود: در این بازه زمانی همچنین ۷۹۹ کیلومتر برف‌روبی با استفاده از ۳۷ دستگاه ماشین آلات توسط ۵۱ نفر از نیروهای راهداری در محورهای غیر شریانی استان انجام شد.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.