شناسهٔ خبر: 156594 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۴ درصدی راه‌آهن رشت- کاسپین

خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه راه آهن رشت- کاسپین گفت: کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند.   

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه راه‌آهن رشت- کاسپین که همراه با استاندار گیلان و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انجام شد، با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه راه آهن رشت- کاسپین گفت: این‌پروژه در بخش‌های ایستگاهی، زیرساختی و روسازی با سرعت درحال تکمیل است.  

خطیبی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری و نیز پیگیری‌های مکرر استاندار گیلان در خصوص اتمام این خط ریلی، افزود: هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمانبندی پیش بینی شده، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود.  

وی افزود: این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند.   

اسدالله عباسی در این بازدید با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه راه اهن رشت-کاسپین، گفت: قطعه آخر خط آهن رشت- کاسپین از نظر فنی و زمانبندی مورد بررسی قرار گرفت و افتتاح آن عیدی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به مردم شریف گیلان و ایران اسلامی خواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت- کاسپین در مراحل نهایی است، اضافه کرد: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب بوده و نقش مهم و حیاتی در ترانزیت کالا و تجارت خواهد داشت.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بهره‌برداری از این پروژه‌ را از آن جهت بسیار مهم دانست که امکان حمل و نقل ترکیبی را در فضای تجارت، در کریدور شمال-جنوب فراهم می‌کند.

محمد سجاد سیاهکارزاده تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نقل و انتقال کالا از بندر می‌تواند توسط ریل انجام شود و یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در توسعه بندر به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز اول این پروژه که به زودی افتتاح خواهد شد حمل و نقل ترکیبی محقق شده و فضای توسعه‌ای نیز درفازهای بعدی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.