شناسهٔ خبر: 156597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف‌روبی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

f7ab273a-2eca-485e-b5c6-aba9352a74af.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی طی شبانه روز گذشته و حاکم بودن جویی آرام و برقراری تردد روان در کلیه محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: هم اکنون جوی آرام و بدون بارش در محورهای مواصلاتی برقرار بوده و تردد روان در کلیه محورهای مواصلاتی جاری است.

وی با بیان اینکه از شب گذشته راهداران در حال بازگشایی محورهای روستایی سراسر استان هستند اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون ١١٠ نفر از راهداران با برف‌روبی یک‌هزار و ١٠٠ کیلومتر از مواصلاتی اصلی و روستایی آذربایجان‌غربی مانع از انسداد جاده‌ها و اختلال در ترددها شدند.

دست نشان در ادامه اضافه‌کرد: به‌طور میانگین در این مدت شاهد برف و کولاک ١۴٨ ساعته در جاده‌های استان برف بوده‌ایم که با بهره گیری از ١۴۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مقدار شن و ماسه استفاده شده در عملیات راهداری زمستانی در شبانه‌روز گذشته نزدیک به ۵۰۰ تن بوده و با تلاش‌های راهداران استان بیش از ٢٠ خودرو رهاسازی و ٧۴ راه روستایی بازگشایی شد و در حال حاضر نیز راهداران در تلاش برای بازگشایی ۴٩ محور روستایی مسدود هستند.