شناسهٔ خبر: 156601 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه شنبه

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه شنبه خبر داد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز یکشنبه هشتم بهمن ماه اظهار کرد: سامانه بارشی امروز برای سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان‌جنوبی، مناطق جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مقدار بارندگی در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی، همچنین شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه اواخر وقت امروز از شرق کشور خارج می‌شود و فردا بارش‌ها در سواحل شمالی، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم می‌یابد. البته سایر مناطق کشور فردا آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهند داشت و شدت بارندگی‌ها در غرب گیلان و شرق اردبیل بیشتر می‌شود.

نقشینه از ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب خبر داد و گفت: بارش برف و باران در شمال غرب، دامنه جنوبی البرز و نیمه غربی سواحل دریای خزر و خراسان رضوی در پی دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی آب و هوایی استان تهران بیان کرد: امروز وزش باد، شدید و امشب کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. همچنین آخر هفته در بعضی ساعات، بارش باران و در مناطق شمالی استان بارش برف رخ می‌دهد.

بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد برای امروز و فردا ۸ درجه پیش‌بینی شده است و سه شنبه ۷، چهارشنبه ۵ و پنجشنبه ۴ درجه می‌شود. همچنین کمینه دما امروز در تهران به ۳ درجه رسید.