شناسهٔ خبر: 156614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شتاب روند اجرای عملیات بازسازی محور شهداد- نهبندان در استان کرمان

شتاب روند اجرای عملیات بازسازی محور شهداد- نهبندان در استان كرمان درجریان بازید مدیران کل راهداری وحمل ونقل جاده ای و دیوان محاسبات استان از روند اجرای عملیات بازسازی و بهسازی محور شهداد- نهبندان، پیشرفت فیزیکی کار مثبت ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان پس از بازدید از محور شهداد- نهبندان گفت: طول محور شهداد - نهبندان ۲۷۵ کیلومتر است و ۱۶۵ کیلومتر آن در محدوده استحفاظی استان کرمان قرار دارد که حدود ۳۰ کیلومتر از این محور در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ بر اثر سیل تخریب شده‌است.

عراقی زاده اظهار کرد: جاده شهداد- نهبندان یکی از مسیرهای اصلی نیمه جنوبی استان کرمان و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خراسان جنوبی است که در منطقه کویری و گردشگری قرار دارد و استان کرمان را به بخش نهبندان در خراسان جنوبی متصل می‌کند.

وی با اشاره به بافت نمکی و شرایط سخت آب و هوایی این منطقه گفت: محور مورد نظر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و مخلوط لایه‌های نمک و شن در بخش‌های زیرین جاده نوعی ترکیب باتلاقی را ایجاد کرده است که ابتدا موجب شکستگی کامل سطح جاده و پس ازآن باعث فرونشست کامل محور شد لذا به‌علت شرایط خاص زمین و دمای بالای ۶۰ درجه هوا و سایر محدودیت‌ها، پیشرفت کار را با مشکل مواجه کرده بود.

گفتنی است؛ مسعود کاشی مدیرکل دیوان محاسبات استان، سید حمزه روح الامینی معاونت راهداری، علی بامری مشاور مدیرکل و ناظر ویژه پروژه شهداد- نهبندان، رؤسای ادارات زیر مجموعه معاونت راهداری، نمایندگان شرکت پیمانکار و جمعی از مسئولین محلی از بازسازی این محور در محدوده استحفاظی شمال استان کرمان بازدیدکردند.